Onsdag

Skolstart
Ja, då var det dags för ännu ett år av pluggande. Visst låter det som om det skulle vara något negativt men ska jag vara ärlig så är skolstarten något jag sett fram emot ett tag. Efter man rest, jobbat och sedan varit ledig ett tag har man hinnit uträtta allt man ska göra under sommaren och vardagen blir plötsligt väldigt tråkig. Man blir rastlös och saknar alla kompisarna så då är det lika bra att börja skolan igen. När man går på gymnasiet får man ju dessutom syssla med det man tycker är roligt och speciellt nu när man är klar med det första året som mest bestod av obligatoriska kurser. En annan sak som i alla fall för mig var ny var klasserna. 4 klasser har blivit 3 vilket betyder att det blivit några nya ansikten i klassen. Samtidigt saknar man de gamla kompisarna och det känns så konstigt när man går skilda håll efter rasterna. Men förmodligen handlar det bara om vanor, vilket man snabbt kommer in i. Jag tror bara det är bra med lite förändringar då och då.




Vet att bilden inte har något med inlägget att göra, tycker bara den är fin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0