Tisdag

Fotboll
Den här helgen gick helt i fotbollens tecken. Min kära syster var nämligen i Helsingborg där hon med sitt lag deltog i Eskilscupen, så jag och mamma åkte ner för att kolla. Egentligen så började cupen på fredagen men eftersom jag jobbar och så kunde vi inte komma dit förrän på lördagen. Turligt nog var jag ledig både lördag och söndag så vi kunde vara där och hejja på laget båda dagarna. Det var min första gång som supporter under en Eskilscup. Annars har det varit jag själv som spelar men nu är vi för gamla. Visst låter det deprimerande! För gammal för esklscupen! Känns som om jag hamnat i världens ålderskris. Dessutom fick jag under hela helgen massor av flashbacks från min tid på eskilscuppen. Stämningen, folket, matcherna, uppvärmningarna, övernattningarna, kvällarna - ja, allt saknade jag så otroligt mycket! Inte blev det lättare när vinbergslaget som dundrade men en enorm cd-spelare på högsta volym när de skulle till matcherna, precis så som vi gjort en gång i tiden, med samma cd-skriva dessutom. Men jag fick tålmodig stå utanför planen och kolla på samtidigt som jag fick hindra mig själv från att hoppa in på plan. Men jag måste medge att jag trivdes att vara supporter, speciellt när det blve en så solig och varm helg. Jag slapp springa runt i den gassade solen, om man nu ska se det på den ljusa sidan, även om det kan vara rätt härligt ibland med.




Syrran spelade fotboll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0