Fredag

Made a profit
Jag minns inte hur länge sedan det var jag gick på cirkus. Måste vara ett bra tag sedan. Men igår var det i alla fall dags igen. Egentligen hade jag inte tänkt gå men när jag fick en fribiljett på jobbet, av reklam, så började jag tänka om. Gratis är ju alltid så mycket roligare. Sedan kom jag även på att mormor och morfar brukar få två fribiljetter var år eftersom deras sommarstuga ligger precis jämte platsen cirkus. Perfekt, då kunde ju min syrra och hennes kompis hänga med. Aldrig i livet att jag hade tänkt åka dit själv, nej tack. Jag hade inte så höga förväntningar på själva showen, vad jag kommer ihåg så burkar det alltid vara samma sak, men faktiskt så blev jag positivt överraskad. Blev väldigt impad av akrobaterna, de var helt klart bäst. Men när det kommer till djuren så blir det helt plötsligt inte lika kul. När två helt malplacerade 800 kg kossor kommer inlunkandes och man ser att de bara vill där ifrån känns det bara fel. Ännu värre blir det när en människa går efter dem med en piska i handen, det blir helt enkelt för mycket. Annars var allt annat mycket bra. Kvällens höjdpunkt var dock när ungen bakom oss ropar "kolla dalmatinerna" när ett gäng prickiga hästar rusar in. Då kunde vi inte hålla oss för skratt, men man fick ju göra det lite diskret så klart. Sedan när vi skulle hem och var på väg mot bilen mötte vi en tjej från 7eleven och delade ut kameror. "Här, ta en kamera!" nästan ropade hon och så gott som slängde kamerorna på oss. Tyvärr var det gå engångskameror, men vi tog glatt emot dem ändå. Som tidigare nämn så är det ju alltid kul när saker är gratis. Och såhär i efterhand gjorde vi faktisk en vinst genom att bara åka dit. Gratis biljett, gratis kamera (värde 69, men många bäckar små) och jag själv betalade endast 20 kr vilket hade gått till en påse av marabous svar på M&M. Så kan det gå ibland!





Play with colours

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0