Thailand - Dag 19

Stranddag
Eftersom det inte blev något strandbesök igår bestämde vi imorse när vi såg den klara himmeln att vi skulle ta och göra det idag istället. Så vi packade strandväskorna och hoppade på halv elva bussen ner till Hua Hin där vi sedan tog en tuktuk till Veranda Beach.  När vi gick längs stigen hörde jag plötsligt hur det prasslade i busken. En orm! Den var smal, grön och säkert 1.5 m lång. Jag blev livrädd! Tidigare har jag hela tiden tänk "sån tur att jag sluppit se en orm", men det kan jag inte göra längre. När vi sedan kom tillbaka till Mango Spa berättade de som hade stannat hemma att de också hade sett en orm idag, precis samma sort med. En av dem som jobbar här hade fångat dem och de skulle tydligen bli kvällsmat. Tur att man inte är bjuden. Konstigt ändå, tidigare har  ingen av oss sett en orm på hela resan, men så ser alla en på samma dag. Senare på kvällen hände en till häftig sak när vi var i Hua Hin och nattmarknaden. Vi kom ut ur en butik och det är alldeles knäpptyst. Det är ingen trafik och alla människor står helt stilla och tysta med näsorna vända mot gatan. Boa berättade sedan att det var kungen som skulle åka förbi. Då spärrades först hela gatan av och efter en stund kommer massor av polisbilar. Det var säkert tjugo polisbilar som vi såg och i någon av dem satt kungen. Riktigt häftigt var det med tanke på att det inte är var dag det händer.


Ett fint kort Elin tog på stranden



Käkade på favoritstället Onn Onn's Corner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0