Tisdag

Jobbar
Mycket jobba det blivit i sommar. När jag senare i eftermiddag går hem för dagen har jag jobbat i tre veckor i streck. Som tur är har jag haft helgerna lediga eftersom det då är stängt här på comfort. Mycket tacksam över detta. Men nu är det bara en och en halv vecka kvar innan jag är ledig igen. Det ska faktiskt bli ganska härligt. Det är inte det att jag inte tycker om att jobba, jag stormtrivs här, men eftersom jag har spenderat den hittills lediga tid i Thailand ser jag fram emot några veckor äkta svensk sommar innan skolan drar igång igen. Förhoppningsvis blir det många varma dagar och kvällar på stranden. Vi får hoppas att värdet tillåter detta. På tal om väder, jag är inte fascinerad över hur mycket vi svenskar snackar om vädret. Hela sommaren kretsar kring den runda varma saken, även kallad sol. Så är det aldrig i några andra länder, där tar man vädret för vad det där och så var det inget mer med det. Men har man så många kalla, regniga dagar som vi nordbor har (de måste utgöra 90% av alla dagar) så är det kanske inte så konstigt att man längtar efter sol och värme. Hela stämningen i vårt avlånga land förändras så fort en värmebölja kommer, det är nästan läskigt. Alla blir helt plötsligt helt glada, pigga och helt trollbundna. Alla försöker fånga så många solstrålar som möjligt med ansiktet, precis som man var det batteri. Kanske är det just så det. Människan behöver en viss andel solstrålar och har man så få soliga dagar om året få man passa på när man har chansen. Vem vet.




Varma sommardagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0